ထိုင္း-ျမန္မာနယ္စပ္ ျမဝတီ နယ္စပ္ကုန္သြယ္ေရးဇုန္ဖြင့္ပြဲကုိ ဒီဇင္ဘာလဆန္းတြင္ မဖြင့္ႏုိင္ဘဲ ရက္ေရႊ႕ဆိုင္းလိုက္သည့္ကိစၥမွာ ထိုင္းႏိုင္ငံေရးအေျခအေနႏွင့္ လုံးဝဆက္စပ္ ပတ္သက္မႈမရွိဘဲ ျမန္မာဘက္မွ ဖြင့္လွစ္ရန္ အရန္သင့္မျဖစ္ေသးသျဖင့္ ရက္ေရႊ႕ဆုိင္းျခင္းသာ ျဖစ္သည္ဟု ျမဝတီၿမိဳ႕ခံ ကုန္သည္တဦးက ေျပာသည္။
၎က “ဒီလ (၇)ရက္ေန႔မွာ ျမဝတီကုန္သြယ္ေရးဇုံဖြင့္မယ္ ဆိုၿပီးေတာ့ အခုရက္ထပ္ေရႊ႕ျပန္ၿပီ။ နယ္စပ္ကုန္သြယ္ေရးဦးစီးဌာနက ၫႊန္ၾကားေရးမႉးခ်ဳပ္ေျပာတာက ထိုင္းႏိုင္ငံမွာျဖစ္ေပၚေနတဲ့ ႏိုင္ငံေရးအေျခအေနမ်ားေၾကာင့္ ဖြင့္ပြဲရက္ကို ေရႊ႕ဆိုင္းထားတယ္လို႔ ေျပာတယ္။ ဒါလုံးဝမဟုတ္ဘူး။ နယ္စပ္ကုန္သြယ္ေရးဦးစီးဌာနက လူႀကီးေတြက နာမည္လုိခ်င္တယ္။ ဒါေပမယ့္ အလုပ္ကဘာမွမၿပီးေသးဘူး။ ဖုန္တေထာင္းေထာင္းနဲ႔ လမ္းေတြလည္း ဘာမွမၿပီးေသးဘူး။ အေဆာက္အဦေတြလည္း တိုးလိုးတန္းလန္းနဲ႔ ေဆာက္တုန္းပဲ။ ဒီကုန္သြယ္ေရးဇုန္ခြင္ထဲမွာ မီးစက္နဲ႔ပဲ အလုပ္လုပ္ကိုင္ေနၾကတယ္။ ထိုင္းက သြယ္မယ့္ မီးကအခုမွ မီးတိုင္ထူတုန္းပဲရွိေသးတယ္။ ဒီႏွစ္မတ္လ (၂၇) ရက္ေန႔တုန္းကလည္း ဖြင့္မယ္ဆိုၿပီးေျပာတယ္။ မဖြင့္ျဖစ္ဘူး။ ဒီႏွစ္လယ္မွာဖြင့္ဖို႔ က်ေတာ့လည္း မျဖစ္ဘူး။ ဒီလ (၇) ရက္ေန႔လည္း ပ်က္ျပန္ၿပီ။ က်ေနာ္တို႔ၾကားတဲ့ သတင္းကေတာ့ ေနျပည္ေတာ္ကေနေျပာတာက မင္းတို႔ဒီဇုန္ကို အားလုံးအၿပီးအစီးျဖစ္မွ တခါတည္းဖြင့္ပြဲလုပ္ဖို႔ေျပာတယ္။ ဇုန္ႀကီးတခုလုံး မၿပီးေသးေပမယ့္ ထိုင္းနဲ႔ ကုန္သြယ္ေရးကိုေတာ့ ဒီဇုန္ကေနလုပ္ေနတာ ဟိုး ၂၀၀၆ ကတည္းက လုပ္ေနတာပါ” ဟု ေခတ္ၿပိဳင္သို႔ေျပာသည္။
ျမဝတီၿမိဳ႕ျပင္ (၂) မိုင္အကြာအေဝးတြင္ တည္ရွိသည့္ ျမဝတီနယ္စပ္ ကုန္သြယ္ေရးဇုန္ကို အက်ယ္အဝန္းေျမဧက (၄၆၆) ေပၚတြင္ ၂၀၀၆ ခုႏွစ္မွ စတင္တည္ေဆာက္ခဲ့ျခင္းျဖစ္ၿပီး ေအးရွားေဝါလ္၊ မက္စ္ျမန္မာ၊ ေရႊဝါေျမ၊ ဧဒင္ႏွင့္ Ever Green ျမန္မာ ကုမၸဏီငါးခုက ကန္ထ႐ိုက္ယူ၍ ေဆာက္လုပ္ေနျခင္းျဖစ္သည္။
တည္ေဆာက္ေရးလုပ္ငန္းမ်ားကို အဆင့္သုံးဆင့္ခြဲကာ တည္ေဆာက္လ်က္ရွိၿပီး ပို႔ကုန္သြင္းကုန္ စစ္ေဆးေရး စခန္းမ်ား၊ ကုန္စည္ျပခန္းႏွင့္လူေနပြဲ႐ုံမ်ား၊ ဆိုင္ခန္းမ်ား၊ အေအးခန္း ကုန္တိုက္ႏွင့္ ဟိုတယ္မ်ား ပါဝင္ၿပီး တည္ေဆာက္ေရးလုပ္ငန္း သုံးႏွစ္ၾကာျမင့္ခဲ့ေသာ္လည္း လုပ္ငန္းၿပီးစီးမႈ ေႏွာင့္ေႏွးမႈမ်ားေၾကာင့္ ယေန႔တိုင္မဖြင့္လွစ္ႏိုင္ဘဲ ေဆာက္လက္စ စီးပြားေရးဇုန္မွတဆင့္ ထိုင္းဘက္သို႔ တရားဝင္ကုန္သြယ္မႈ ျပဳလုပ္ လ်က္ရွိသည္။
တရားဝင္ ျမဝတီကုန္သြယ္ေရးဇုန္ ဖြင့္လွစ္မႈမရွိေသးေသာ္လည္း ၎ဇုန္မွ ထိုင္းဘက္သို႔ ေရထြက္ပစၥည္းမ်ားကို အဓိကထား တင္ပို႔လ်က္ရွိၿပီး ၂၀၀၈-၀၉ ဘ႑ာေရးႏွစ္အတြင္း ေအာက္တိုဘာလကုန္ပိုင္းအထိ ေရထြက္ပစၥည္းမ်ိဳးစုံ (၅၄) မ်ိဳးကိုု ျပည္တြင္းကုမၸဏီ (၂၆) ခုမွ တန္ခ်ိန္ (၇၁၄၅ ဒႆမ ၀၈၈၉) တန္ တင္ပို႔ခဲ့ၿပီး အေမရိကန္ေဒၚလာ (၁၄၂၇၂၄၄၀ ဒႆမ ၂၁၅) ရရွိၿပီး တလလွ်င္ ပ်မ္းမွ် (၁၀၂၀) တန္ အေမရိကန္ေဒၚလာ
(၂ ဒႆမ ၀၄) သန္း ပုံမွန္ရရွိေနသည္ဟု ကရင္ျပည္နယ္ငါးလုပ္ငန္းဦးစီးဌာန၏ မွတ္တမ္းမ်ားအရ သိရွိရသည္။
၂၀၀၇-၀၈ ဘ႑ာေရးႏွစ္၏ ႏွစ္ႏိုင္ငံကုန္သြယ္မႈပမာဏမွာ ဧၿပီလမွ စက္တင္ဘာလအထိ အေမရိကန္ေဒၚလာ (၁ ဒႆမ ၉၄၃) ဘီလီယံ ရွိခဲ့ၿပီး ျမန္မာႏိုင္ငံမွထိုင္းႏိုင္ငံသို႔ တင္ပို႔ေရာင္းခ်မႈျဖင့္ အေမရိကန္ေဒၚလာ (၁ ဒႆမ ၆၉၄) ဘီလီယံ ရရွိခဲ့သည္ဟု နယ္စပ္ကုန္သြယ္ေရး မွတ္တမ္းမ်ားတြင္ ေဖာ္ျပထားသည္။
ထိုင္းႏိုင္ငံသည္ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ အဓိကက်ေသာ ကုန္သြယ္ဘက္ႏိုင္ငံျဖစ္ၿပီး ၂၀၀၆-၀၇ ဘ႑ာေရးႏွစ္တြင္ ႏွစ္ႏိုင္ငံကုန္ သြယ္မႈ အေမရိကန္ေဒၚလာ (၂ ဒႆမ ၆၆၉) ဘီလီယံရွိခဲ့ၿပီး ျမန္မာႏိုင္ငံမွ ထိုင္းႏိုင္ငံသို႔တင္ပို႔မႈ
(၂ ဒႆမ ၄၀၉) ဘီလီယံ ရရွိခဲ့သည္။ ႏွစ္ႏိုင္ငံကုန္သြယ္မႈမွာ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ စုစုေပါင္းကုန္သြယ္မႈပမာဏ၏ (၃၀) ရာခိုင္ႏႈန္းအထိ ေရာက္ရွိခဲ့သည္။
ျမဝတီနယ္စပ္ ကုန္သြယ္ေရးဇုန္မွ ထိုင္းႏုိင္ငံသို႔ပို႔ကုန္မ်ားအျဖစ္ ေရထြက္ပစၥည္း၊ စစ္မႈကုန္ေခ်ာပစၥည္း၊ လယ္ယာထြက္ပစၥည္း၊ သစ္ေတာထြက္ပစၥည္းမ်ားႏွင့္ အျခားပစၥည္းမ်ား တင္ပို႔လ်က္ရွိၿပီး ထိုင္းႏိုင္ငံမွ ျမန္မာဘက္သို႔ လွ်ပ္စစ္ပစၥည္း၊ ေဆာက္လုပ္ေရးလုပ္ငန္းသုံးပစၥည္း၊ ဓာတ္ေျမၾသဇာ၊ ေကာ္ေစ့၊ လူသုံးကုန္၊ သစ္သီးဝလံႏွင့္ အျခားစားေသာက္ကုန္ပစၥည္းမ်ား တင္သြင္းလ်က္ရွိသည္။
တ႐ုတ္-ျမန္မာနယ္စပ္ရွိ မူဆယ္ (၁၀၅) မိုင္ နယ္စပ္ကုန္သြယ္ေရးဇုန္ၿပီးလွ်င္ ျမဝတီနယ္စပ္ ကုန္သြယ္ေရးဇုန္သည္ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ ဒုတိယအႀကီးဆုံး နယ္စပ္ကုန္သြယ္ေရးဇုန္ ျဖစ္လာမည္ဟု သိရွိရသည္။ လက္ရွိျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ဖြင့္လွစ္ထားသည့္ နယ္စပ္ကုန္သြယ္ေရးစခန္း (၁၃) ခုတြင္ ျမဝတီကုန္သြယ္ေရးဇုန္ လည္း အပါအဝင္ျဖစ္သည္။ ထိုင္းဘက္သို႔ ကုန္ပစၥည္းတင္ပို႔ေနသည့္ လမ္းေၾကာင္းမ်ားမွာ တာခ်ီလိတ္၊ မယ္ဆိုင္၊ မယ္ေဟာင္ေဆာင္၊ ဘုရားသုံးဆူႏွင့္ ျမဝတီတို႔ျဖစ္ၿပီး မဲေဆာက္-ျမဝတီ လမ္းေၾကာင္းမွာ ထိုင္းထုတ္ကုန္မ်ား အမ်ားဆုံးတင္သြင္းသည့္ လမ္းေၾကာျဖစ္သည္။
ျမဝတီမွ ရန္ကုန္သို႔ (၂၆၅) မိုင္ အကြာအေဝးရွိၿပီး ေနျပည္ေတာ္သို႔ (၃၈၉) မိုင္ အကြာအေဝးရွိသည္။ ကားလမ္းခရီးျဖင့္သြားပါက ျမဝတီမွရန္ကုန္သို႔ (၁၆) နာရီခန္႔သာ ၾကာျမင့္ေသာေၾကာင့္ ထိုင္း-ျမန္မာနယ္စပ္ ကုန္သြယ္ေရးလမ္းေၾကာတြင္ ျမဝတီနယ္စပ္ လမ္းေၾကာအား အမ်ားဆုံးအသုံးျပဳ ကုန္သြယ္ၾကျခင္းျဖစ္သည္။
(ေခတ္ၿပိဳင္မွကူးယူ)
No comments:
Post a Comment